tisdag 20 april 2010

"Jag är glad idag"

"Jaha, varför det?"

"Jo, jag blir glad varje gång solen skiner"

"Men solen syns ju inte idag? Moln, dimma, stjärnor, himmel och stoft täcker ju himlen idag, hur kan du se solen idag?"

"Jag ser solen klart och tydligt. Den är stor och stolt idag, värmer mig ända in och lyser starkare än ingenting annat"

"Jag ser den inte"

"Det är inte meningen att du ska se den, du kan inte se den. Du ska känna den"

"Hur kan man känna solen? Jag kommer aldrig ens komma nära den"

"Du är ju närmare solen än någon annan!"

"Vad pratar du om? Jag är inte nära solen, jag ser ju inte ens den!"

"Jag pratar om solen, en speciell sol. En sol som lyser starkare idag, än alla andra stjärnor. Som ibland täcks av moln, dimma, stjärnor, himlen och stoft, men alltid spricker den fram tillslut"

"Låter som en helt vanlig sol, som vilken annan sol som helst. Vilken sol pratar du om?"

"Jag pratar om min sol, jag pratar om dig"


- I wanna tell you, how much I love you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar