lördag 16 januari 2010

Någon som fattar vad jag menar, eller är det bara jag? xD

Jag börjar bli trött på en sak..
På att tjejer säger att dom sminkar sig, äter dåligare och får dåligare självförtroende pga killar som kallar dom horor osv.
Det är väl bara skita i killar som är taskiga? Och tjejer är faktiskt jävligt taskiga mot varandra också, kompisar mot kompisar. Jag tar mer åt mig om mina kompisar kallar mig elaka saker än om något ex skulle kalla mig det.
Och säg aldrig att killen är skit, för han tar åt sig också. Han visar det bara inte. Han får inte visa sig svag, är han svag är han feminin, är han feminin blir han plötsligt gay.
Ojojoj.
Samtidigt som tjejen får dåligt självförtroende och blir utseendefixerade, så blir dom dryga, kallar sitt ex eller bara någon randomkille att dom är fula, nördiga, att dom är bögar.
Klart som fan att dom oxå blir utseendefixerade då och blir drygare mot vissa tjejer.
Men snälla, sluta skyll på det andra könet!
Vi är exakt likadana, bara att vi inte ser det.
Det är bara det att tjejer är taskiga mot tjejer, tjejer är taskiga mot killar, killar är taskiga mot killar och killar är taskiga mot tjejer. Men vi kan ju inte erkänna att vi tjejer är jävligt taskiga mot varandra. Därför skyller vi på killarna.
Och ligger en tjej med många killar blir vi horor, det är bara vi tjejer som säger så. Ingen av killarna tänker så, så skyll inte på killarna för det.
Ligger en kille med många tjejer blir han häftig, det är också bara ett påhitt. Det handlar bara om vår egen syn på saken
Det är en ond cykel.
Sluta skyll på det andra könet, det är inget av könen som är ondare än det andra, ingen av de gör mer rätt än det andra så låt det bara vara.
Det är bara att acceptera varandra för vad vi är och skita i allt det där,
få lite bättre självförtroende och ah, det är faktiskt inte svårare än så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar